Így kezdődött a 10. osztály

DiszmamiTúl az év elejei megrázkódtatásokon:

  • az első héten való koránkelésen, visszarázódáson
  • a sokkoló órarenden
  • az első szülőin
  • az első meglepetésen, miszerint év elején osztálykirándulás

 

 

Első hétre a teendők:

  • Tornacucc, úszáscucc előkészítése, bérlet, tolltartó, táska megvolt
  • Miután már megkaptuk a könyveket óvatosan bekötjük (hogy ne ragadjon a könyvhöz, mert azt nem szeretik), mivel ingyenes visszavárják épségben
  • Majd megkerestük a tankönyvek elektronikus változatát, mivel nekünk csak Mozaikos könyveink vannak, ezért egyszerű dolgunk volt
  • Másoltatunk egy szekrénykulcsot és már könnyű is az iskolatáskánk
  • Az ebédet bár 50%-os kedvezménnyel vehetnénk igénybe, mi nem élünk vele, mert nagyon válogatós, ezért éhen maradna.
  • A büfé választéka szűkös és sokat kell sorban állni, ezért marad az egész éves agyalás, mit is tudok neki egy több rekeszes dobozba tenni, ami ugye hidegen is jó.
  • Fontos az ivás is, amit főként agyserkentő teával és ásványvízzel oldunk meg.

 

Sokkoló órarend

Ami letaglózott teljesen a heti 2 nulladik óra, az első mindjárt hétfőn, majd ezt követi még 8 óra, azaz összesen 9. A második nulladik órás napon pedig plusz 10 óra, azaz összesen 11 óra.

A második nyelvet rakták a 9-10. órába, hátha elmegy a kedvük tőle. Ez eléggé kiverte nálam a biztosítékot. A legkevesebb óraszáma a 7 volt, de még nem volt benne a fejlesztés.

 

A fejlesztés egyszerűen nem fér bele az órarendbe

Mint kiderült felmérte az új Fejlesztő pedagógusunk a Lányomat, akin már szerinte nem igazán tud mit fejleszteni (de ha tudna is ilyen leterhelt órarenddel értelme se lenne) ezért indítványozta, hogy mondjunk le a fejlesztő órákról.

Igazából már tavaly kérvényeztem, hogy 3 helyett elég legyen a 2 óra fejlesztés, de sajnos egyet kell értenem a lemondással.

 

Az első szülői

  • Ami jó hír volt, hogy a szakmai tanárok elkezdték a nulladik órákat beolvasztani az órarendbe. Ami azt jelenti, hogy nem lesznek, ezzel megelőzve a szülők felháborodását.
  • A szakmai gyakorlattal kapcsolatban, ami most lesz először esedékes (140 óra a nyári szünetben) sok kérdés merült fel, ami még mindig megválaszolatlanul maradt.
  • Mondanom se kell, hogy a mi évfolyamunk, azaz gyermekeink kísérleti nyulak az új szakoktatási rendszerben, ami már kezd elviselhetetlen lenni. Az iskola, a tanárok információhiányban szenvednek, mi pedig nem tudjuk mire számíthatunk holnap, jövőre.
  • A természetismereti tárgyak összevonása 9-ben, illetve 10. osztálytól már csak fizikát tanulnak az infó-sok, illetve földrajzot a vendéglátósok – ami megnehezíti a továbbtanulás esélyét – elég nagy felháborodást okozott.
  • Az év újdonsága a pénzügyi és vállalkozási ismeretek, ami önmagában egy jó kezdeményezés lett volna, ha beolvasztják a tantervbe, de nem plusz óraként, ezzel növelve, a már így is irreális heti óraszámot. Természetesen ez is könyv nélkül, jól kidolgozva.
  • Mindehhez pedig hozzájön az év eleji kirándulás, ami igencsak megnöveli az amúgy sem olcsó iskolakezdést. Elnézést kért érte az osztályfőnökünk, ő sem tartja jó ötletnek, de szerinte ez volt a kevésbé rossz variáció. A miértekre nem tért ki, azért erre még kíváncsi lennék. Eddig érettségi szünetben kellett kirándulni, mivel ilyenkor el kell hagyni az iskolát.

Egyszóval elkezdődött a 2017/18-as kihívás, állunk elébe!

Nézz be máskor is, legyen szép napod!

A blog Facebook oldalához ide kattintva csatlakozhatsz. Figyelmedbe ajánlom még a történetünkről, fejlesztésekről, tanulásról, fontos információkról és az elengedhetetlen motivációról szóló cikkgyűjteményeket is.


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..