Site icon Diszmami

A Nevelési Tanácsadó szakvéleménye

első iskola

Forrás: pixabay

Az alábbiakban a kislányom Nevelési Tanácsadó által kiadott szakvéleménye olvasható, hátha ez segít felismerni a diszlexiát, diszgráfiát.

Kiemeltem pár fontosabb információt, jeleket, ami fontos lehet, ha valaki még csak sejti, hogy diszlexiás a gyermeke:

Az előzményekben kiemelték a veszélyeztetett terhességet, a rohamszülést, a rendellenes fejtartást, a kúszás-mászás kimaradását. Feltüntették még, hogy kedvence a számolás, a testnevelés és írás óra, de önmagát lassúnak tartja.

A vizsgálat tapasztalata:

hogy vizuomotoros koordinációjának színvonala elmarad életkori szintjétől, míg közvetlen képemlékezete kiugróan jó színvonalú. A gyermek iránytévesztő, ábramásolás során a lap alján kezd dolgozni, a szögeket, ábrákat átfordítja. Fentiek együttesen a diszlexia-veszélyeztettséget sejtetnek.

A vizsgálat eredményei:

Szomatikusan átlagosan fejlett kislány nyílt, barátságos, a feladathelyzetet elfogadja, végig kitartóan dolgozik, de nagyon feszült, folyamatosan izeg mozog.

Olvasás vizsgálat:

olvasását a betű, szótag, szó cserék és kihagyások jellemzik, melyet többször suttogva elismételget, csak ezután mondja hangosan.

Írásvizsgálat:

Jobbkezes, ceruzafogása helyes, rajzoláskor lapot elforgat, írásnyomatéka időnként kissé erős. Az önálló betűformák reprodukálása megfelelő (átírások, aránytalanságok előfordulnak), azonban a diktálás és másolás során kihagyások, cserék, szövegtagolási nehézség és szó analízis-szintézis teljes bizonytalansága tapasztalható.

Összegzés:

a diszlexia-diszgráfia vizsgálat eredményei alapján a kislány súlyos diszlexiás-, diszgráfiás tünetekkel rendelkezik, melynek hátterében lassú feladatvégzés (motoros tevékenység és feladatértés egyaránt érintett) életkori szinttől elmaradott vizuo-motoros koordináció és a téri orientációs (jobb-bal irányok testsémában, mozgásban és síkban) bizonytalanság.

Javaslat:

 a fentiek alapján javasoljuk a Tanulási Képességet Vizsgáló Bizottság vizsgálatát, továbbá az intenzív diszlexia-reedukációs terápiát (az iskolában működő fejlesztő csoportban).

Ha valaki gyermekére vagy magára ismert, kérjen segítséget a Tanitójától, a helyi vagy körzeti Nevelési Tanácsadótól minél elöbb, mert az idő sajnos ellenünk dolgozik.

Ami persze nem azt jelenti, hogy bármikor is késő lenne, de minél hamarabb kezdik el a fejlesztést, nem rögzülnek annyira a hibás beidegződések.

A folytatást itt olvashatod.

Nézz be máskor is, legyen szép napod!

A Blog 5. születésnapja alkalmából elindítottam a Patreon (támogatói) oldalamat , ahol lehetőséged van támogatni a munkámat egy jelképes összeggel, amennyiben hasznosnak találod és lehetőséged van rá.

Köszönöm, hogy itt vagy! 🙂

A blog Facebook oldalához ide kattintva csatlakozhatsz. Figyelmedbe ajánlom még a történetünkről, fejlesztésekről, tanulásról, fontos információkról és az elengedhetetlen motivációról szóló cikkgyűjteményeket is.


Exit mobile version