A felsős évek nehezen teltek, egyre több kihívásnak kellett megfelelni. Félévkor, évvégén egy-egy tantárgyból vizsgák, év közben olvasónaplók nehezítették napjainkat. Ezt követték az egyre szaporodó tantárgyak. Egyre több praktikára és online segítségre lett szükségünk, hogy egyáltalán teljesíteni tudjunk, amit a Tanulás c. bejegyzés-sorozatban folyamatosan fogok megosztani.
Hetedikesek lettünk
Hetedikesek lettünk, amikor kitalálta a Kormány, hogy mindenkinek délután is kötelező az iskolában maradnia. Ennek annyi előnye lett, hogy több ingyenes szakkört indítottak, így a kislányom elkezdett japánul tanulni, ami könnyebbnek tünt, mint például az angol, amivel erősen küzdöttünk.
Természetesen tudjuk, hogy az angol az egyik legnehezebb nyelv a diszlexiásoknak, de érvényesülni is csak azzal lehet. Így úgy döntöttünk, hogy bármennyi is ragad rá az az előnyét szolgálja.
A másik szakkör a csillagászat lett, ami már kisgyermek korában is érdekelte.
A tanulószoba viszont nem volt alkalmas a nyugodt tanulásra, mivel hetedikesekről lévén szó állandó zsongás és fegyelmezés jellemezte. Ezért kénytelen voltam a diszlexiára való hivatkozással kikérni írásban a tanulószobáról az iskola igazgatójától.
Továbbtanulás okozta stressz következményei
Egyébként is nagyon nehéz év elé néztünk, mivel ez már beleszámított a továbbtanulásba. Szerettünk volna helyben folytatni a tanulást, mivel az iskolánk középiskola is, ami továbbra is biztosítani tudja a fejlesztő pedagógust.
Szerencsére lányom kiváló magatartása és szorgalma miatt a tanárok kedvelték és segítették, de a maradáshoz minimum 4 egész átlagot kellett elérnünk 10 fő tantárgyból a középiskolához, a gimnáziumhoz pedig 4,2. Így minden hétvégénk és a szünetek is tanulással teltek, ami ahhoz vezetett, hogy állandó fejfájása lett a túlterheltségtől.
A háziorvosunk egy gyógynövénykivonatot tartalmazó készítményt ajánlott nekünk, ami oldja a teljesítmény okozta szorongást. Hálás vagyok érte, mert valóban segített 1-2 hét alatt elmaradt a fejfájás és végre rendesen ki tudta aludni magát. Mivel csak 1 hónapig kellett szednie, nem kellett hozzászokástól félnünk, mert ez nem minősül gyógyszernek.
Az olvasónapló és a félévenkénti vizsgák, amik erősen beleszámítottak az év végi jegyekbe, nehezítették a helyzetünket, így lecsúsztunk egy tizeddel a 4 átlagról a 10 fő tantárgyból, ami azt jelentette, hogy egy még nehezebb év elé néztünk…
A történet folytatását itt olvashatod.
Nézz be máskor is, legyen szép napod!
A blog Facebook oldalához ide kattintva csatlakozhatsz. Figyelmedbe ajánlom még a történetünkről, fejlesztésekről, tanulásról, fontos információkról és az elengedhetetlen motivációról szóló cikkgyűjteményeket is.
“Továbbtanulás előszobája, a 7. osztály” bejegyzéshez 4 hozzászólás