Hazánkban kevés olyan intézmény működik, ahol minden szakterület képviselteti magát és a módszerek nemcsak megférnek egymás mellett, hanem egymást kiegészítve segítik a gyermek beilleszkedését a mindennapi életbe.
Sikerült egy olyan hálózatot létrehozni, mely több szakterület képviselőjét foglalja magába (konduktorok,gyógypedagógusok, gyógytornászok, Dévény SMT szakgyógytornászok, intézmények…)
Újításnak számít Magyarországon a korai fejlesztésnek az a módszere, melyet több szakterület képviselőjével együtt dolgoztak ki.
Lényeges eleme egy új manuális technika (Pfaffenrot-féle szinergetikus reflexterápia), mely segít az izomtónus (spasztikus, hipotón) normalizálásában.
Erre épülnek a további módszerek (konduktív pedagógia, Ayres terápia, gyógypedagógia, TSMT …) melyeket komplexen alkalmazunk,hiszen ez hozhatja a gyermek számára a legoptimálisabb fejlődését.
A diszlexia megelőzésében és kezelésében is a komplexitás elvét alkalmazzuk. A gyógypedagógiai fejlesztés mellett a mozgásterápia (Ayres, TSMT) ugyanolyan fontos szerepet kap.
Korai állapotfelmérés/tanácsadás:
- Korai szűrés, tanácsadás ill. a fejlesztés akár már néhány hetes kortól, megbeszélés szerint a gyermek otthoni környezetében is történhet.
- Koraszülött, kis súllyal született, veszélyeztetett gyermekek esetében nagyon fontos a folyamatos ellenőrzése és a fejlesztés, mely megelőzheti a másodlagosan kialakuló problémákat. Komplex módszer (több szakember) áll a rendelkezésre, melyet mindig személyre szabott, és elemeit a szülőnek is megtanítják.
Gyermekeknek
- Az először mind a mozgás mind a kognitív (értelmi) képességek felmérése történhet a szülő kérése alapján. A vizsgálatot konduktor, mozgásterapeuta és gyógypedagógus végzi.
- Majd elmondják a fejlesztési lehetőségeket (pl.: konduktív pedagógia, Dévény Manuális Technika, ergoterápia, víziterápia, étkezésterápia, logopédia, pedagógiai fejlesztés, gyógypedagógia, Ayres terápia, TSMT…) és annak elérhetőségéről információt adnak.
- A szülők írásban megkapják az otthoni feladatok listáját és a napirendbe beépíthető fejlesztő játékok ajánlását. Betanítják a szülőknek a megfelelő gyakorlatokat vagy masszázstechnikákat, zsályafürdő használatát.
Csoportos foglalkozások közt megtalálhatóak:
8 hetes kortól :
- baba torna anyával, apával
- Kúszó-mászó gyermekcsoport
- Tipegő-szaladó gyermekek foglalkozása
1,5 – 2 éves kortól:
- Bölcsis mozgásfejlesztés
- Manipulációfejlesztő, kézművescsoport
- Korai gyógypedagógia fejlesztő kiscsoport:
- Korai beszédindító csoport
3 éves kortól:
- Grafomotoros fejlesztő csoport (óvodás vagy iskola-előkészítő)
- Óvodás mozgásfejlesztő csoport
- Ayres terápia kiscsoportban
- Alapozó terápia csoport
CsigaHáz családi napközi:
- Családi napközi és játszóház a Házakháza és a Fejlesztőház szervezésében egy kertes családi házban üzemel (Kondorosi út 54.)
- Gyermekek nem csak megőrzésben részesülnek, hanem a legmodernebb fejlesztő játékokkal játszhatnak és minden nap más-más érdekes foglalkozáson vehetnek részt (pl: mozgásfejlesztő foglalkozás, TáTi zene, kézműves foglalkozás, játékos képességfejlesztés…) A pedagógusok képzett pedagógusok és dadusok!
- Sajátos nevelési igényű gyermekek és családjaik számára is rendelkezésre állnak integrált formában. A gyermekmegőrző szakembereit gyógypedagógusok, konduktorok, fejlesztő pedagógusok segítik.
Sószoba
- Az Újbudai Fejlesztőházban parajdi és himalájai sótéglákból álló sószoba várja látogatóit, a kellemes időtöltést kis méretű sóhomokozó, gyermekkönyvek és fejlesztő játékok segítik.
- Többek között nyugtatóan hat a vegetatív idegrendszerre, ezáltal segít a koncentrációs zavarok megszüntetésében is.
Helyszínek:
- Budapest, XI. kerület
Andor u 56. és Andor u. 60., - Budapest, XX. kerület
Nagysándor József u. 136., - Budapest, XV. kerület
Beller Imre u. 1.
A blog Facebook oldalához ide kattintva csatlakozhatsz. Figyelmedbe ajánlom még a történetünkről, fejlesztésekről, tanulásról, fontos információkról és az elengedhetetlen motivációról szóló cikkgyűjteményeket is.
Nézz be máskor is, legyen szép napod!
Tisztelt Fejlesztő Pedagógusok!
Kérem, engedje meg, hogy röviden bemutassam Önnek a legújabb matematikai fejlesztőeszközt, a Számházakat.
Óvodai és iskolai fejlesztésre is egyaránt használható komplex fejlesztőeszköz. A 20-as számkörről gyakorlatilag mindent meg lehet tanítani a használatával.
A honlapunkon (cím a levél alján), az országban a legkedvezőbb áron lehet megvásárolni mint elsődleges forgalmazótól, ráadásul most egy iskolakezdési akciónk is van szept. 15-ig.
A ajánlott feladatok 7 témakörre vannak osztva.
A számfogalom kialakítása
Általános fejlesztő feladatok (kommunkikációs gyakorlat, kombinatorika, sorozatok kirakása, finommotorika fejlesztése)
Növekvő és csökkenő sorozat
Páros és páratlan számok
Sorszámok
Összeadás, kivonás, relációs jel bevezetése
Társasjátékok
A 108 korong számára 4 jellel ellátott kis doboz készült a könnyebb felhasználhatóság érdekében.
A honlapon van egy letölthető mese, amivel lehet kezdeni az első foglakozást. A későbbiekben pedig tovább lehet szőni a mesét, el lehet nevezni az állatokat, a gyerekeket is bevonva ebbe, szóbeli kreativitásukat építve.
A növekvő méretű házikók töltik be azt a szerepet, ami az elsős tankönyvekben a szokásos kis ábra egy-egy szám bemutatására, a kézkép, pontalak és számjegy együttes használatára. A kézbe vehető, összeilleszthető képek érdekesebbé teszik a tanulást, a megtanulandó ismeret sokkal érthetőbb, a szó szoros értelmében is kézzel foghatóbb lesz. A házakról készült egy kis színező füzet is, így a gyermekek is részt vesznek az alkotó munkában, közben tovább tanulják az ismereteket a számokról.
A rendrakás a dobozban is lehet egyfajta gyakorlat, ami a figyelmet és a kézügyességet fejleszti egyszerre.
A növekvő és csökkenő sorozat bemutatása is szemléletesebb a házak növekvő mérete miatt.
A házakon mindig megjelenik a viráginda motívum, ahol a virágok párosával vannak. Így rögtön látszik, hogy melyik szám a páros és páratlan. A relációs jelekből van olyan típusú is, amibe a 2-es szám van írva, így a páros és páratlan sorozat, a kettesével történő számolás is kirakható a korongokkal, vagy házakkal.
3 db koronglerakó kártya is tartozik a szetthez, ahol kétszer jelenik meg az 5-ös pontalak körvonala, ami sugallja a gyermeknek, hogy hova is kell elhelyezni a korongokat. Ennek a használatával könnyen kialakítható a pontkép ismerete már a számfogalom bevezetésekor.
A bontás, pótlás, összeadás, kivonás elsajátításakor is hasznos eszköz lesz ez a kártya.
A társasjáték feladatok a megtanult ismeretek játékos gyakorlásában használhatók.
Diszkalkuliás gyermekek számára is könnyebb lehet a fejlesztés, akár a szülők részére is ajánlható, hogy otthon is gyakorolják a feladatokat. A tapasztalok szerint a gyerekek érdeklődését felkeltik a színes képek. A mozgatható elemek felébresztik a kreativitásukat.
A piros-kék korongok megfordítva mindig a másik színt mutatják, így könnyebb a bontás bemutatása, mert látszik, hogy nem történt mennyiségi változás, csak halmaz változás történt a színeknél.
A számos korongok hátulján almák láthatóak. Így a számolgatás, mennyiség kirakás változatosabb lesz, nem csak a piros-kék korong használható erre. A házakon a pontalak az almafán látható, így még egyértelműbb a feladat, hogy almákat látunk a fákon, és kezdetben mi is azt rakunk ki a kártyára.
A nagy, számos kártyák egyik oldalán vannak a számok tízig. Fel van tüntetve a rajzolás iránya, így ez is gyakorolható. A kártyán a szám méretőből adódóan a színes korongokkal kirakható a szám (kézügyesség fejlesztés). A nagy kártya hátoldalán pedig a 10-nél nagyobb számok láthatók. Itt is a megszokott almafák mutatják, hogy 10 + 1 alma = 11 stb.
Felhasználási lehetőségét tekintve a Számházak oktatójáték ár-érték aránya különösen kedvező.
Remélem, hogy felkeltettem érdeklődését és meglátogatja a honlapunkat.
http://www.numberforest.com
tisztelettel,
Kovácsevics Márta
Number Forest munkatárs
tel: 20-3713640