Site icon Diszmami

Tanulási Képességet Vizsgáló Központ szakértői véleménye

cropped-girl-1457006_640-1.pngSzeptemberben az új iskolában kezdtünk, ahol megkérték a Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői Bizottság vizsgálatát, amire következő év februárjában került sor. Azért fel kell készülni a sok várakozási időre, a pici váróhelyiségre, ami a Dohány utcait illeti Budapesten. Bár időpontot kapunk, de ki kell várni a sorunkat. Ha szerencsénk van még délelőtt ránk kerül a sor, mielőtt végképp elfáradna gyermekünk. Izgatottan vártuk a vizsgálat eredményét, mivel akkor már fél éve jártunk terápiás lovaglásra, vajon lett-e valami eredménye.

A vizsgálatsorozatot a PSZICHOLÓGIAI VIZSGÁLATTAL kezdték:

Ezt igazán jól esett olvasnom, hiszen a már észlelt problémák, amik szigorúan a diszlexia tüneteihez kapcsolhatók, azaz csakis az olvasás és az ezzel járó írásnehezítettséghez köthetők. Hiszen fejlettségi szintje átlagos, illetve vannak átlagon felüli képességei is. Vagyis számára a tanuláshoz az olvasás egy hibás kommunikációs csatorna, csakis a hallás alapján képes jól tanulni. Tehát számára fontos, hogy a tanár jól adja át az anyagot, mert egy diszlexiás főként „ebből él”. Itt jövünk mi szülők, hogy az otthoni tanulást megkönnyítsük neki, amire már számtalan lehetőség van, amit a tanulás rovatomban igyekszem, majd mind ismertetni.

PEDAGÓGIAI VIZSGÁLAT következett:

Az OLVASÁSI VIZSGÁLAT (Meixner: Pipitér) alapján diszlexiás tünetek kimutathatóak („322/31 hiba).

ÖSSZEGZÉS:

       F.810  Az iskolai teljesítmény specifikus fejlődési rendellenességei/meghatározott olvasási zavar

                   (diszlexia)

       P035 Rohamos szülés miatt érintett magzat és újszülött

JAVASLAT:

REHABILITÁCIÓS JAVASLAT:

Az 52.§/6. pontja értelmében: heti 2 órát használjon fel a rehabilitációs célú órakeret terhére szervezett diszlexia re-edukáció (szakemberszükséglet: gyógypedagógus/terapeuta) céljára.

Részletes javaslat:

Kontroll a következő év végén szükséges.

Hát megkaptuk a hivatalos papírt, miszerint sajátos nevelési igényű diszlexiások vagyunk. Némi javulás már észlelhető a vizsgálat eredményében, illetve feltűnt, hogy diszgráfiás státuszt nem kaptunk, s hogy a nyelvtanunk javult. Amit Én észrevettem, hogy a rövidebb szövegek olvasásánál, már határozottan érti amit olvas, ez már hatalmas eredménynek számított.

A vizsgálat végén behívott a gyógypedagógus, hogy elmondja a vizsgálat eredményét és azt javasolta, hogy a hosszabb lélegzetű anyagokat nyugodtan olvassam fel neki, mert az olvasás olyan fárasztó számára, hogy a megértésére már nem jut elég figyelme. Igazából már eddig is ezt tettem, de a megerősítés mindenképpen jól esett. Összességében pozitívnak értékeltem, mert most már tudtam, hogy jó irányban haladunk.

A történet folytatását itt olvashatod.

A blog Facebook oldalához ide kattintva csatlakozhatsz. Figyelmedbe ajánlom még a történetünkről, fejlesztésekről, tanulásról, fontos információkról és az elengedhetetlen motivációról szóló cikkgyűjteményeket is.

Nézz be máskor is, legyen szép napod!


Exit mobile version