A „még és a még nem” szavakkal javul a bizonyítvány

Ez lehetne minden pedagógiai munka alfája és omegája, ez az egyetlen vagy esetleg két szó: a  „még” vagy a „még nem”.
Ezzel a két szóval biztosítani tudnánk, hogy a gyerek higgyen magában, hogy motivált legyen újra megpróbálni, hogy a saját fejlődését nézze, és ne mással, vagy a tananyag előrehaladásával hasonlítgassa össze magát.

Forrás: Még – mint varázsszó?

Ma sokat halljuk, hogy a lexikális, azaz a tárgyi tudás helyett inkább használható tudást, kritikus gondolkodást kellene elsajátítani gyermekeinknek. Mindezt úgy, hogy ne elfojtsuk, hanem fenntartsuk a tudásvágyát. Ezzel visszacsökkentve a túlterhelést, ami az utóbbi időben már túlfeszítette a húrt és ezért szülők, tanulók és pedagógusok kényszerültek fellázadni ellene.

Addig is, amíg nem változik a helyzet, ebben a bejegyzésben leírtak szerint sokat segíthetünk azzal, ha legalább mi változtatunk.

A lenti videóban Carol S. Dweck szociálpszichológus, a Szemléletváltás c. könyv írója tart előadást a témáról, nagyon meggyőzően.

 

 

 


Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

AZ UNIÓS TÖRVÉNYEK ÉRTELMÉBEN KÉREM, ENGEDÉLYEZZE A SÜTIK HASZNÁLATÁT VAGY, ZÁRJA BE AZ OLDALT. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás